петак, 30. септембар 2016.

Dampyr: Demonsko Platno



U Amsterdamu nestaje sve više turista, gubi im se svaki trag kao da su propali u zemlju.Nestanci su povezani sa pojavom fantomskog ,,Murnau " horor bioskopa.Nesretni turisti skončavaju kao plen filmskih krvopija koje iskaču sa platna.Harlan i ekipa misle da iza toga stoji moćan gospodar noći Aleksis Musuraka, nekadašnji slavni filmski režiser poznat po svojim horor filmovima.Harlan upoznaje i starog i podjednako kultnog režisera Luisa Fulera, nekadašnjeg asistenta režije pomenutog Musurake, koji je željan osvete jer mu  je pomenuti ubio ženu.Uz pomoć Harlana ,Tesle i Kurjaka , Fuler započinje lov na vampirskog gospodara straha sa velikog platna.


Mauricio Colombo je Musuraku delimično bazirao ,sasvim očigledno, na ličnosti režisera Fridriha Murnaua.Stvorio je ličnost koja bi trebala biti ,,otac laži", vešt iluzionista i harizmatičan amoralni režiser koji je na žurkama svojim privatnim ekstremnim horor filmovima ,suviše gnusnim za bioskop ,privukao pažnju velikog broja poznatih ličnosti iz filmske industrije i stekao kult obožavalaca.Dakle predstavljen je kao De Sad u ruhu đavoljeg reditelja.

Film je itekako pogodan za obradu u hororu i fantastici uopšte.Autor putem filma utiče na sve one koji su spremni a ga dožive.Gledalac se predaje slici i stavlja je ispred realnosti na koju se nadovezuje.Film ima tu snagu  da opseda čoveka i tako stvori maltene mistične odnose između pokretne slike i gledaoca.
Dakle Aleksis Musuraka kao negativac ima ogroman potencijal ali  Colombo je pomenutu temu jedva zagrebao, šansu protraćio pretvorivši ozloglašenog Musuraku  u tek običnog ahrevampira kakve Harlan tamani u većini avantura.Odlično ga je najavio u uvodnom delu stripa, ali ga je posle sveo na kliše negativca koji se od sličnih razlikuje samo po sposobnosti preobražavanja u poznata filmska čudovišta.

Colombove priče o Dampiru po strukturi liče na prostije  video igrice.Svode se na kratak uvod tj. upoznavanje sa negativcem, borbu sa vojskom podanika(najčešće vampira) i konačan obračun (boss battle).Tesla i Kurjak su verovatno najdosadniji saputnici u Bonelli stripovima .Služe samo radi bržeg i efikasnijeg istrebljenja vampira, izvan toga su vrlo jednodimenzijalni.Tesla samo ističe svoje vampirske moći a Kurjak zbog toga stalno kuka kako je najslabija karika,običan vojnik koji se pukom igrom slučaja našao u ratu protiv natprirodnih sila.Zbog toga se može reći da su od Dampira najbolje one epizode u kojima samostalno rešava misteriju inspirisanu mitologijom/legendama/folklorom poput ,,Ispod Kamenog mosta" ili lavkraftovske epizode  ,,Iz tame".


Crtež Luke Rosija je za razliku od Colombove priče, sasvim solidan a na momente i odličan.Bez njega bi Colombova priča izgubila i to malo prijemčivosti koju ima.Vampiri iz Musurakine grupe su po izgledu sličniji zombijima jer više liče na leševe nego na obične ljude sa očnjacima.Rosi vrlo vešto prikazuje takve raspadnute izobličene nektorične vampire.Rosijev crtež je, kako ranije rekoh, vrlo mračan i atmosferičan i kao takav savršen za Dampirove akcione horor avanture.Rosi se ovde poigrava likovima iz starih horor filmova, ikoničnim pojavama poput Drakule,Nosferatua,Leatherface-a  i drugima.Kada obrađuje  scene iz poznatih filmova dodaje  sive nijanse i prelazi na fotorealistični stil kako bi ih što vernije prikazao.Divota za filmofile.
Demonsko platno je svakako bolji strip od Colombovog ,,Nokturna u crvenom"(to nije horor strip nego horor od stripa),premisa mu je interesantna ali nedorađena. Ovaj broj Dampira je  ispod Boselijevih zanatski dobrih epizoda koje su ovom serijalu postavile standard.Dakle ,,Demonsko Platno" je svedeno iskustvo ,čitljivo (jedva) ali nije za preporuku.

Ocena:



Нема коментара:

Постави коментар