Od trenutka pojave Povratka Mračnog viteza na američkoj strip sceni,kao značajna prekretnica u razvoju usa stripova, bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti neizbežni nastavci, prikveli, kako god /you name it dodatci kojima bi industrija pod imenom tog bestseller-a iskoristila priliku da proda razne stripove manjeg ili gotovo nikakvog kvaliteta.To se desilo sa Dark Knight Strikes Again, te noviji primeri kao što su DKR 3 : The Master Race i DKR: The Last Crusade.Ovo je neminovnost usa strip scene, šta je tu je , no treba videti valja li ovaj prikvel koji je letos stigao na naše kioske.
U spektakularnoj akciji Betmen i Robin su uspešno priveli Džokera (po ko zna koji put), ali ne lezi vraže , jer je Gotam ponovo u opasnosti.Neko navodi gotamske bogataše da isprazne svoje džepove i izvrše samoubistvo.Finansijski tragovi vode do lažnih firmi iza kojih se krije neka organizovana kriminalna grupa.Hoće li Betmen i Robin uspeti da rasvetle ovu misteriju? Pitanje da li je Betmen još uvek sposoban za takve poduhvate,godine su ga sustigle.
Zagonetna samoubistva Betmen rešava bez po muke , ležerno iz fotelje.Jasno je da je misterija u ovom stripu u drugom planu.Čitava stvar se svodi na banalan plan Otrovne Bršljanke, nešto što je viđeno i prežvakano već nebrojano puta u stripovima i serijama snimljenim po njima.Srećom, ne svodi se čitav strip na to.Ovde je glavni akcenat na odnosu između Džejsona Toda-Robina i Brusa Vejna.
Betmenovo odmetništo je samo po sebi kontrovezno,gledano realistički bez obzira na žanrovsku postavku.Istome uči maloletnika, i to mu ne ide u korist. Nije li dovoljno što gradom hara jedan samoprozvani maskirani spasitelj, nego još i decu vrbuje? Iz tačke gledišta medija vidimo kako on uči dete sumnjivim vrednostima, kršenju zakona i siledžijskom ponašanju.Mileraova i Azarelova priča suštinski razobličava romantizovanu zamisao superherojskog sidekick-a/pomoćnika.Džejson Tod je u stripovima oduvek bio problematičan mladić,odnosno delikvent, i kao takav potpuno odgovara ovakvoj priči.
Džoker se pojavljuje na kratko,taman dovoljno da izazove haos u ludari.Naslov i očekivanja osnovana na referencama iz ,,Povratka Mračnog Viteza" upućuju na to da je ovo trebala biti priča o tome kako se Betmen povukao jer je Robin nastradao, međutim taj ključni momenat je na kraju izostao.Ostalo je nedorečeno, pa Milerova i Azarelova priča deluje kao nezavršena.Ovo je akcioni strip , a Džon Romita mlađi prikazuje dinamične kadrove i brze akcione scene.Crtež je prilično jasan i oštar, i zanatski sasvim dobar što se ne može reći i za priču.Da nije neinteresantnog zapleta , od koga je podzaplet ispao mnogo bolji,ovo bi bila solidna priča.Ni u čemu ne doprinosi ,,Povratku Mračnog Viteza" niti je uopšte potrebna, ali makar malo približava ličnost Džejsona Toda domaćim čitaocima obzirom da njegove rane avanture nisu sakupljene u trejd (one iz EKS almanaha se ne računaju u kanon) a domaći čitaoci su imali jedino priliku da ga vide u ,,Kult"-u (Darkwood izdanje).Pored svega rečenog, ovo ipak nije loš strip ,konkretno je bolji od Džejsonove pogibije u ,,A Death in the family" ( koji osim toga nema ništa iole vredno u sebi) mada je mnogo ispod nivoa Milerovih ranijih Betmen ili Derdevil stripova.
Stripoteka je strip objavila u crno-beloj varijanti, i to nekoliko nedelja nakon njegovog izlaska na američko i svetsko tržište.Ovo i nije baš najboli strip ali Darkvudov napor da osavremeni Stripoteku i pruži što raznovrsniji sadržaj je za svaku pohvalu.
Ocena:
Нема коментара:
Постави коментар