Večeras je Noć veštica, ovog puta nemam ništa hororično da postavim , ali evo nečega što ima makar malo veze sa maskenbalom koji prati ovo veče.Ne, nisu slike kostimiranih klinaca nego neki tip koji se oblači kao đavo i bije krimose u tv seriji Daredevil.Koju mu je vrag u trećoj sezoni? Saznajte u teksu ispod.
Poređenje treće sezone Netfliksovog Derdevila sa stripom,,Derdevil :Ponovo Rođen" Frenka Milera i Dejvida Macukelija je neizbežno pošto je delimično zasnovana na njoj.O čemu se radi? ,,Ponovo rođen" je priča o čoveku koji prolazi kroz lični pakao, sve što je do tog trenutka voleo i
cenio se urušava , sve lađe su mu potonule ali je usred goleme nesreće pronašao snagu u sebi da oprosti vrlo bliskoj osobi čija ga je izdaja ubulila.Dakle to je strip koji u sebi nosi jaku hrišćansku pouku,što je u skladu sa katoličkim uverenjem protagoniste.Naravno ovaj strip je dostojan posebne recenzije i analize, ali ovu suštinu sam izvukao kao podsetnik za upućene ili siže (ujedno i preporuka) za neupućene.Vući paralelu između serije i stripa je neizbežno pošto je treća sezona u sebi obuhvatila mnoge elemente iz stripa, ali sa promenjenom suštinom.Ovde se svakako radi o posrnuću i kasnijem izdizanju Derdevila,ali nikako o oprostu nego nečemu drugom, nečemu što smo videli već u prvoj sezoni.Tema treće sezone je golgota pojedinca koji uprkos svim preprekama i posledicama bira da svedoči protiv šefa podzemlja.Krupna razlika između Hofmana iz prve sezone i Reja Nadima iz treće sezone je u vremenu posvećenom razvoju lika i to u korist ovog drugog.
Rej (odnosno Džej Ali) je pošten čovek koji se našao na pogrešnom mestu u pogrešno vreme , finansijske muke su ga naterale da prihvata svakakve poslove u FBI a ambicija ga je zaslepela pred izuzetnim manupulatorom Fiskom.I tu je razlika između njega i Hofmana, pošto Rejovu priču barem vidimo iz njegove perspektive.Druga velika razlika je u tome što Rej nije nateran, barem ne inicijalno, da svedoči protiv korumpiranih agenata nego se sam odlučio na taj potez.Kasnije je sateran u ćošak i prinudno regrutovan kao saučesnik, ali opet je više nego voljan da rizikuje život radi istine.Njegove svrha u seriji je da ilustruje onu staru pouki ,,Zlo uvek pobeđuje ako dobri ljudi ne čine ništa", i u tome je mnogo uspešniji nego što je Hofman bio, a takođe je smisleniji nego parnjakinja Dina iz Panišer serije.
Rejov antipod i novitet ove sezone je Ben Pointdekster odnosno Bullseye, koga tumači Vilson Betel, koji je ovde takođe prikazan kao agent.Da se obma razumemo, Bullseye u stripovima je oduvek bio gimmick lik, tip koji bilo koga može ubiti bilo čime jer je ,kao što mu nadimak sugeriše, izvanredno precizan.A ako to nije dovoljno, preziva se ni manje ni više nego Pointdekster.Dakle jedina njegova svrha je da bude savršeni ubica bez grama savesti, baš zato je interesantno to što su od njega napravili.Televizijski Pointdekster je prikazan kao problematičan psihopata čije funkcionisanje u društvu zavisi isklučivo od rigidne rutine koju je osmislila njegova nekadašnja psihoterapeutkinja.Kako rutina počinje da se urušava, jer on suštinski nema nikog normalnog da ga vodi kroz život, tako on biva sve haotičniji i luđi.Ova verzija Bullseye-a je smislenija od izvornika iz stripova, a dodatno mu potpomaže hladnokrvna gluma Betela.
Drugi bitan segment završne priče Milerovog Derdevil opusa je rušenje granice između Metovog dvostrukog identiteta.Merdok je oduvek bio protivrečan, sa jedne strane je vatreni pobornik slova zakona a sa druge odmetnik koji narušava isti. Bez obzira na to što govori, samo Derdevilovo delanje pokazuje koja mu je strana bliža srcu., i to je upravo Miler hteo da istakne.Smrt Meta pravnika u korist Meta odmetnika, kao vid iskrenosti prema sebi samom.To nije specifično samo za Derdevila , nego se provlači i kroz ,,Povratak Mračnog viteza" i priče o Dvajtu iz serijala ,,Grad Greha".Međutim, kako to biva sa tvrdim kalupima, potonji scenaristi Derdevila nisu prigrlili ovo rešenje nego su se polagano vratili na status kvo kakav je bio pre Milera.
Ista stvar se dešava i u tv seriji, sa odlaskom showrunner-skog dvojca Daga Petrija i Marka Ramireza i stavljanjem Erika Olsena na tu poziciju, serija je regresirala.Ova dvojica su razumela nameru prethodnog showrunner-a DeNajta i koliko toliko Milera, ali Olsen se svim silama ustremio na kopiranje prve sezone i time narušio logičan sled razvoja nekoliko glavnih likova.Tako ćete u ovoj sezoni videti da Fogi Nelson odjednom gori od želje da ponovo radi sa Merdokom, iako je u drugoj sezoni pobegao od njega uvidevši svu štetu koju pomenuti svojim noćnim aktivnostima čini advokatskoj kancelariji.Takođe je i Keron Pejdž odjednom više nego voljna da popriča o svemu što je tajila čitave dve sezone.Najveći apsurd je u tome što je krvoločnom Fisku ničim izazvano priznala ubistvo njegovog najbližeg saradnika.Možda najveći argument u prilog regresiranju je to što pretposlednja scena treće sezone sadržinski potpuno odgovara poslednjoj sceni prve.
A od drugih velikih propusta u scenariju navešću još Metovo ležerno šetanje po zatvoru tako da svi vide da zapravo i nije slep, kao i to što šatro neće da ubije nikoga a na Fiska pošalje razularenog Pointdekstera.
Čak i da ostavim na stranu paralelu sa stripom, opet bode oči pad u kvalitetu režije i scenarija.
Gde su nestale senke, budžaci i kuloari prošlih sezona?Uopšte nema prelivanja svetlosti niti poigravanja sa senkama koje su davale seriji noar šmek.To je potpuno zapuštenu i režija je okrenuta
sasvim običnim dosadnim kadrovima.Isto važi i za koreografiju, kada se pobiju tuku se u mraku od koga se jedva išta vidi a kamera prati glumce sa leđa i sve to kako bi se pokrila Olsenova bezidejnost.Jedini zaista valjan trenutak je u pretposlednjoj epizodi kada rediteljsku palicu preuzima Fil Abrams (poznat po sceni u hodniku ala Oldboy) i režira scenu obračuna na putu do suda.
Znači li sve ovo da je treća sezona Derdevila loša? Nipošto , daleko je ovo od loše serije ali isto tako je daleko od visokog standarda koji su postavile prve dve sezone.Ovu treću sezonu je suštinski izvukla ekipa glumaca koja je još onomad promoćurno odabrana.Bez obzira na rupe u scenariju i mlaku showrunner-sku palicu, ipak je to talentovana ekipa koja je uspela da napravi najbolje što je mogla od materijala koji im je dat.Kao što sam i prošle godine napomenuo, Marvelove serije na Netfliksu idu silaznom putanjom.Ni Derdevil nije izuzet od toga , pa od odlične serije je sveden na tek solidnu sezonu.
Ocena:
Нема коментара:
Постави коментар